Denk eraan om tien uur thuis!

5 mei 2015 - Foncebadón, Spanje

Astorga- Foncebadón  27 km
Denk eraan om 22.00 thuis!
Gisteravond op het nippertje de alberge gehaald. Het is alsof je weer teruggaat in de tijd en ik mijn moeder hoor zeggen: "denk eraan om 22.00 thuis".
We zitten met zijn tweetjes te eten als ineens de Ieren eraan komen. Ze vertellen dat ze de hele weg hebben gewandeld, waarna er een kleine overhoring komt van Marja om te zien of ze wel de waarheid spreken. Bij deze twee mannen weet je het maar nooit, ze steken met alles de draak. Ze slapen in een hotel en maken ons lekker met een ligbad, minibar etc. Mm, onze alberge van vandaag is niet zoveel; stinkende toiletten, krakende bedden en vloeren maar ... een vriendelijke eigenaresse.
Wat hebben de mannen een lol wanneer we rond de klok van tienen weg willen gaan omdat anders de deur op slot is. Wij hebben even later niet zoveel lol meer; de gele pijlen die overal de route aangeven brengen ons ineens niet meer naar de alberge en tja waar was het ook alweer. Het is  al over tienen als we aankomen, gelukkig is de deur nog open Vlak daarna gaat hij op slot.
We slapen niet zoveel, het is erg warm in de kamer en om 6.30 is iedereen er alweer uit, maar vandaag is het prachtig weer. Astorga is een mooie plaats, helaas gaat de kathedraal pas om 10.00 open. We besluiten om niet daarop te wachten en onze weg te vervolgen.
Wanneer we op pad gaan sluit er al gauw een Duitse vrouw bij ons aan. We kennen haar van een eerdere alberge en ze spreekt prima Engels. Het klikt meteen en we blijven bij elkaar. Het is vandaag een prachtige tocht door mooie en vriendelijke dorpjes. We zien in de verte de sneeuw op de bergen. Het pad is kronkelig en voert ons steeds meer omhoog. We ruiken de rozemarijn en zien vele bloemen in allerlei kleuren.
Ik zie de weg naast mij waar Jan en ik in de zomer overheen fietsen, oei heftig:(  De klim is lopend met deze temperatuur al pittig. Laat staan op de fiets en in de zomer.
Onderweg komen we twee vrouwen tegen die het pad teruglopen. Wat blijkt ze komen vanuit Sevilla gelopen en zijn al in Santiago geweest. Ze gaan meer dan 2000km lopen, wat een kanjers, of verslaafden
Wij hebben hier ( nog) geen plannen voor hoor, wees gerust.
Vanavond slapen we in een prachtige alberge ongeveer twee kilometer voor het Cruz de Ferro. Helaas is het nu bewolkt al moet ik zeggen dat ik nu toch geen puf heb om er naartoe te lopen. Onze voeten hebben nu even rust nodig:) Morgen wordt het weer een zonnige dag en dan lopen we er toch langs.
Veel liefs van ons.

1. Audrey:
    5 mei 2015
    Hallo dames,

Geweldig elke dag jullie verhaal. Wat heeft Elles een mooi bord voor jullie gemaakt zeg, bofferds.
    Morgen staat jullie een pittige wandeling te wachten die alsmaar naar beneden gaat. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik enorm geniet van het feit dat jullie de wandeling zo mooi verwoorden. Pas goed op elkaar en Buen Camino.
  2. Louk:
    6 mei 2015
    Verhaal komt goed over maar uithoudingsvermogen van jullie bewonder ik zeer.
    Kanjers!
    Groet,
    Louk
  3. Kate Den Otter Noon:
    6 mei 2015
    Ik geniet van de verslaag, en bewonder jullie wandel prestatie.
    Keep on walking and keep safe